Vaikka mustikkaa ei vielä ainakaan täällä Vaasan seudulla
pääse keräämään, on marjasesonki pian alkamassa. Mansikkaa ja vadelmaa ainakin
saadaan viimeistään heinäkuun alkupuolella sellaisia määriä ja sellaiseen
hintaan, että pakastimia päästään taas täyttämään meillä ja muissakin kodeissa.
Uusimmat pakastimet ovat niin hienoja, ettei niitä tarvitse
edes sulattaa. No meillä tämä jokavuotinen pakastimen sulatus on perinteisesti
näin juhannuksen jälkeen.
Valmiina ollaan – toivottavasti saadaan hyvät marjasadot
tänäkin kesänä ja syksynä.
Kuva: AN, 10.7.2025.
Viime vuonna oli tarjolla laadukasta vadelmaa ja mansikkaa.
(mansikat taisivat näyttää sen verran isokokoisilta, että piti laittaa oikein tulitikkuaski mukaan kuvaan)
Teksti ja kuvat: aimonyberg(at)gmail.com


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti