maanantai 22. kesäkuuta 2026

Takaisin arkipuuhiin

 


Kuva ja kuvanmuokkaus: AN.  
Jäät sulavat – pakastimessa (valaistu taskulampulla ja muokattu Photoshopilla – ei tekoälyllä)

 

Vaikka mustikkaa ei vielä ainakaan täällä Vaasan seudulla pääse keräämään, on marjasesonki pian alkamassa. Mansikkaa ja vadelmaa ainakin saadaan viimeistään heinäkuun alkupuolella sellaisia määriä ja sellaiseen hintaan, että pakastimia päästään taas täyttämään meillä ja muissakin kodeissa.

Uusimmat pakastimet ovat niin hienoja, ettei niitä tarvitse edes sulattaa. No meillä tämä jokavuotinen pakastimen sulatus on perinteisesti näin juhannuksen jälkeen.

Valmiina ollaan – toivottavasti saadaan hyvät marjasadot tänäkin kesänä ja syksynä.



Kuva: AN, 10.7.2025. 

Viime vuonna oli tarjolla laadukasta vadelmaa ja mansikkaa. 
(mansikat taisivat näyttää sen verran isokokoisilta, että piti laittaa oikein tulitikkuaski mukaan kuvaan)


Teksti ja kuvat: aimonyberg(at)gmail.com



 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LUITKO JO TÄMÄN?

Päivitetään yhdessä Rojektin sivuja!

    Rojektissa on kohteita jo melkoinen määrä. Aika ajoin pienempiä ja isompiakin päivityksiä kohde-esittelyihin on tehty ja saadaan varmast...