torstai 25. kesäkuuta 2026

Raviradasta Ravilaaksoksi

 

NYT kesäkuussa 2026 täällä näyttää tältä



Kuva: AN, 23.6.2026 



Sama kuvauspaikka, Seppo Mattilan kuva vuodelta 2000 



Vielä 15 vuotta sitten tässä oli Vaasan ravirata. Kuva AN, 19.11.201



Aidan läpi näkymä. Kuva AN, 23.12.2016

 


Vuonna 2014 järjestettiin arkkitehtuurikilpailu Vaasan raviradan muuttamisesta asuntorakentamisen ym. alueeksi. Hanke eteni yleissuunnitelmaksi vuoden 2016 lopulla. Ravilaakson nimen saanut alue on ollut ja on nykypäivän mittakaavassa suuri hanke eteenpäin vietäväksi. Ideat mahdollistaisivat  kokonaisvaltaisen ja järkevän kaupungin laajentamisen - näin ei ole toistaiseksi tapahtunut.  Kymmenessä vuodessa hankkeet eivät ole edennyt. Tavoite synnyttää Ravilaaksoon värikäs, aktiivinen ja sydämellinen uusi kaupunginosa, jossa kaikki oleellinen on lähellä, toivottavasti jossain vaiheessa lähtee vauhtiin.  

Jotain  on kuulunutkin – ensimmäinen rakennuskohde on nyt käynnistymässä tänä kesänä.

Lainaus Ilkka-Pohjalaisen sivuilta / 2.6.2026 / Joonas Kuikka

https://www.ilkkapohjalainen.fi/vaasan-ravilaaksossa-tapahtuu-viimeinkin-katso-ker/13522603  (Tilaajille)

”Vaasan Ravilaakson alue on seissyt pitkään tyhjillään. Nyt alkaa viimeinkin tapahtua.

Vuokra-asuntoyhtiö Pikipruukki on allekirjoittanut tiistaina urakkasopimuksen WasaCon Oy:n kanssa. Piirustukset rakennuksesta on tehty.

Rakentaminen on tarkoitus aloittaa heinäkuun tai elokuun aikana tänä kesänä.

Ensimmäisessä vaiheessa Ravilaaksoon tulee 39 valtion tukemaa vuokra-asuntoa yhteen kerrostaloon.”

 

 

Katso miltä Ravilaaksossa näytti kaksi vuotta sitten

https://vaasaennenjanyt.blogspot.com/2024/06/entisella-raviradalla-nyt.html

 

Ja loppuun vielä muutama kuva parin päivän takaa


















Kuvat: AN, 23.6.2026


aimonyberg(at)gmail.com 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LUITKO JO TÄMÄN?

Päivitetään yhdessä Rojektin sivuja!

    Rojektissa on kohteita jo melkoinen määrä. Aika ajoin pienempiä ja isompiakin päivityksiä kohde-esittelyihin on tehty ja saadaan varmast...